פרופ' זליכה: "האוצר גדול על סמוטריץ' ב-18 מידות"

מערכת האתר 1 Comment on פרופ' זליכה: "האוצר גדול על סמוטריץ' ב-18 מידות"

פרופ' ירון זליכה ב'מהדורה המרכזית': "סמוטריץ איננו שר המשפטים, איננו ראש הממשלה והוא לא קשור לרפורמה המשפטית. התחזית הקודרת של הכלכלנית הראשית אופטימית מדי, התפקיד גדול על סמוטריץ' ב-18מידות. מצבינו מאוד רע כשיש לנו כלכלנית ראשית באוצר שמתעוררת כעבור שנה"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' ירון זליכה לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "מצבינו מאוד רע כשיש לנו כלכלנית ראשית באוצר שמתעוררת כעבור שנה. את התחזית הזי היא הייתה צריכה לפרסם לפני שנה בממשלה הקודמת. גם חברות הדירוג וגם אנוכי חזינו שהמשק יוצא מהידיים, הצמיחה ל-23 לא ריאלית, האינפלציה יוצאת מהידיים. היא חוזה צמיחה בלי עוגנים שעליה הכינו תקציב מדינה. בוקר טוב אליהו".

"גם שר האוצר נכנס לתפקידו, פיזרו לו הבטחות שווא ותחזיות בלי שחר. הוא איחר בחצי שנה בהכנת תוכנית כלכלית ועכשיו הוא עושה פליק פלאק וריסטארט למדיניות שלו. סמוטריץ איננו שר המשפטים, איננו ראש הממשלה והוא לא קשור לרפורמה המשפטית. התחזית הקודרת של הכלכלנית הראשית אופטימי מדי, התפקיד גדול עליו סמוטריץ' ב-18מידות".

"הם נסוגו מכל ההבטחות שלהם להילחם ביוקר המחייה, שבירת המונופולים, לבטל מכסים, לפתוח יבוא ועוד. הם עובדים בלעבוד על עצמם, הכל קדחת בצלחת. התקציב הבא בעוד שנתיים, חצי שנה, הכל התפספס לנו עכשיו. הם מבלבלים את המוח ונופלים בהבטחות של פקידי האוצר" אמר פרופ' זליכה.

לגבי קרן הארנונה: "התפקיד של הממשלה לגשר על הפערים בחברה אבל הדרך, מהגהינום. גם הרשויות החזקות, זה לא שהן עשירות כמו סביון אלא התקציב שלהן מאוזן לקחת להם כסף זה להכניס אותן לגירעון. אשתמש בדוגמה של מגדלי התעשייה בבני ברק בראיונות שאעשה, כי הנטייה לשרבב גם לזה את החרדים".

"אבל מה שיקרה עכשיו הארנונה העסדית שנועדה להרחיב את השירותים המוניציפליים שגם ככה לא במלואם, עכשיו יקחו את הכסף מהארנונה שגם ככה היא גבוהה. מעבר לעובדה שעליית הארנונה למגורים תעלה את יוקר המחייה, אזרחי ישראל משלמים המון מיסים כדי שהממשלה תתמודד עם זה, והיא מתכחשת לזה שהיא קיצצה בעצמה את מענקי האיזון של הרשויות המקומיות שנועד לצמצם את הפערים בין הרשויות".

האזינו



1 תגובות

מיין תגובות